שמי הוא אלכס טורן, אני מורה למתמטיקה בעל תעודת הוראה ממכללת בית ברל שנמצאת בכפ"ס.
מה הביא אותי להוראה?
עד לפני 8 שנים עבדתי בבית סוהר איילון כסוהר באגף מתקדמים בבית סוהר איילון. יום אחד נגש אלי תום , תום היה שפוט לחמש שנים בגין עברות הונאה. תום היה בחור כבן 25 בעל יכולות אינטליגנטיות חזקות, בוא ללמד אותי מתמטיקה בבקשה, אני מעוניין לשפר את הבגרויות ולהרשם ללימודי מחשבים באוניברסיטה הפתוחה.
התגובה הראשונה שלי הייתה בוא בכיף. אני אלמד אותך. אני לא יודע למה אבל הסכמתי לזה.
נכנסתי לתוכנית הלימודים של חמש יח"ל בבגרות חזרתי על החומרים והצלחתי ללמד אותו,
הלימודים לא היו קלים אבל ממה שראיתי הבנתי שהבסיס המתמטי שלו היה חזק מאוד והוא זכר את מה שלמד עד כתה ט.
כשעבדתי באגף הייתי מלמד אותו נושאים חדשים ובנוסף לזה הייתי נותן לו שעורי ביית. ההתחלה הייתה קשה אבל עם הזמן הכול היה נוח ותום למד והעמיק בחומר הנלמד.
בחופשותיי בין המשמרות הייתי משיג לו ספרי לימוד , מצלם לו דפי עבודה , בודק את התרגילים , נותן לו הערות וכך תום התקדם.
לאחר שנה תום ניגש לבגרות הראשונה בשאלון 806, תום חשש מאוד, אמרתי לו אין לך סיבה לחשוש מקסימום תצליח. תום ניגש וקיבל את הציון 80 בשאלון הראשון.
תום היה ילד אינטליגנט וחכם מאוד אבל בגלל קשיי החיים שלו ומקום מגוריו עזב את בית הספר בכתה ט.
כך מצא את עצמו בגיל 17 ברחובות, תום לא התגייס וכך עתידו היה לוט בערפל וכך שבגיל 22 מצא את עצמו שפוט ל5 שנים בגין עברות הונאה.
התמיכה בתום, העזרה זה מה שהביא אותי לתחום ההוראה .
שנתיים לאחר פרישתי מהשב"ס עזרתי אומץ ונגשתי למכללת בית ברל כדי להתעניין במסלול של הסבת האקדמאים להוראה , בגלל עברי בתחום הביטחון הומלץ לי ללמוד אזרחות אבל אני הייתי מעוניין רק במתמטיקה ואכן נרשמתי למסלול המתמטיקה , ירקתי דם אבל לא ויתרתי וסיימתי את המסלול וכיום אני מורה למתמטיקה.
מה סוג התלמידים שאתה אוהב ללמד ?
קשה לי לחשוב על סוג מסוים של תלמידים מה שכן כמורה חדש במערכת החינוך אני מקבל את התלמידים החלשים ביותר, בעיקר תלמידים בהקבצות ג , ממה שאני ראיתי התלמידים האלו הם לא תלמידים חלשים אלא התלמידים האלו הם תלמידים שוויתרו לעצמם, התלמידים האלו הם תלמידים שאני וציבור המורים לא נלחמנו עליהם. כאשר מלמדים בכתות שמורכבות מ 40 תלמידים קשה מאוד להגיע לכל תלמיד וכן כשלמדתי בכתות עמוסות לא המלחתי לגעת בתלמידים ואכן מספר תלמידים התייאשו.
בהקבצות החלשות בעיקר בג ישנם מקסימום 18 תלמידים בכתה וכאן הצלחתי להגיע לתלמידים השקופים כמו שאומרים ואכן הייתי עד לתופעות מדהימות שתלמידים שישבו על הציון 40 בסוף כתה ח הצליחו להעלות את הציון ל לעלות להקבצה-ב ואח"כ ל-א ולסיים את החטיבה בציון 95 בסוף כתה ט ולהתקדם לרמת 5 יחל בתיכון מדהים.
פגשתי את אחד התלמידים האלה במקרה ברחוב שאלתי אותו איך אתה מסביר את ההצלחה שלך?
התלמיד לומד בתיכון בכפ"ס במסלול של 5 יחל מה הוא אמר? אתה גרמת לי לאהוב ולהתעניין במתמטיקה . אתה לא ויתרת עלי, אתה נלחמת עלי, חשתי לחלוחית בעיניים....
לשם כך אני מתחיל את הפעילות שלי והיא לימוד מתמטיקה בקבוצות לימוד שמונות לא יותר מעשרה משתתפים בעלות של ששים שקלים לשיעור. כרגע אני פותח 2 קורסים והם:
גאומטריה זה לא רק מעגל- בקורס הזה נלמד את הגאומטריה שנלמדת בכל חטיבת הביניים החל מזוויות, שטחים והיקפים של מרובעים ,משולשים ומעגלים, חפיפות משולשים ודמיון משולשים הקורס מיועד לתלמידי כתות ז-ט שמתקשים בגאומטריה.
אלגברה זה לא רק פונקציות- במסגרת הקורס התלמידים ילמדו את החומר הנלמד אלגברה החל מביטויים אלגבריים, משוואות, פונקציות קוויות ופונקציות ריבועיות הקורס מיועד לתלמידי כתות ז-ט שמתקשים באלגברה
צרו קשר היום:
050-780-8087
אלכס טורן
מורה פרטי ולקבובצות במתמטיקה גר בפתח תקווה
Comments